Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu (Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze, tel: 833795037 /518 042 353, fax: 833795037, email: gops@podedworze.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-01-28.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Zielonka, e-mail: gops@podedworze.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 833795037. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej: 

  • na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. transmisje Sesji Rady Gminy). Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedosłyszących.; 
  • na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów; 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich. 

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Siedziba GOPS mieści się pod adresem: Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze. Do budynku prowadzi jedno wejście od strony drogi powiatowej nr 1095 L. Do środka budynku prowadzą schody trzystopniowe oraz jednoskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi. Budynek nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Budynek nie posiada windy, przemieszczanie się na wyższe kondygnacje możliwe jest wyłącznie po schodach. Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami oraz budynek nie posada pochyli, niemniej jednak w budynku Urzędu Gminy gdzie znajduje się GOPS obecnie prowadzone są prace remontowe, dzięki którym w przyszłości utworzona zostanie toaleta dla osób z niepełnosprawnych oraz pochylnia.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Nie ma systemu informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Przy Gminnym Osrodku Poocy Społecznej  znajdują się dwa parkingi po obu stronach budynku. Przed budynkiem od strony północnej znajduje się parking z wyznaczonym jednym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami. Od strony wschodniej znajduje się ogólnodostępny parking na około 30 samochodów osobowych bez wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie.

W tutejszym osrodku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usług tłumacza on-line. Żaden z pracowników nie jest przeszkolony w tym zakresie.

10. Informacje dodatkowe

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Podedwórzu nie posiada aplikacji mobilnej